Ułatwienia dostępu

Skip to main content

CYFROWE GIMNAZJUM

 

loga_600

 

 

Wraz z nowym rokiem szkolnym w Gimnazjum Gminy Brzeziny z siedzibą w Przecławiu rozpoczęto realizację innowacyjnego projektu „Cyfrowe gimnazjum – wdroĹźenie  e - kształcenia na terenie Gminy Brzeziny”, dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.


PowyĹźsze przedsięwzięcie ma na celu upowszechnienie wśród uczniów korzystania z technologii informacyjnych i komunikacyjnych, co ma słuĹźyć podniesieniu poziomu ich wykształcenia. Następujący coraz szybciej postęp technologiczny obejmuje wiele dziedzin Ĺźycia, w tym takĹźe edukację. Technologia wspiera proces nauczania, dlatego teĹź szkolna baza dydaktyczna została wzbogacona o 150 tabletów wraz ze stosownym oprogramowaniem edukacyjnym. PoniewaĹź jest to program pilotaĹźowy w obecnym roku szkolnym urządzenia te są wykorzystywane równolegle z tradycyjnymi podręcznikami.  Bez wątpienia dostęp do tak nowoczesnych pomocy dydaktycznych jest sposobem na urozmaicenie i uatrakcyjnienie dotychczasowych form pracy na lekcjach. Nasze Gimnazjum stara się iść z duchem czasu, przygotowując uczniów nie tylko pod względem merytorycznym, aby nauczanie było efektywne, ale takĹźe i efektowne, atrakcyjne dla młodzieĹźy i zgodne z jej potrzebami. Choć tablety są relatywnie nowym zjawiskiem, uczniowie nie mają z ich obsługą większych problemów. W razie potrzeby mogą liczyć na pomoc nauczycieli, którzy zostali w tym zakresie odpowiednio przeszkoleni. Pedagodzy starają się połączyć naturalne zainteresowanie nastolatków nowinkami technologicznymi z wykorzystaniem tych narzędzi w nauczaniu. Związana z tabletami infrastruktura – oprogramowanie edukacyjne, szkolny serwer są w optymalny sposób dostosowane do pracy z uczniami. Praca z tymi urządzeniami staje się zupełnie nowym doświadczeniem. Interaktywne pliki tekstowe, liczne fotografie, prezentacje umoĹźliwiają prowadzenie niekonwencjonalnych zajęć lekcyjnych w całkiem nowej formule, co w przypadku korzystania jedynie z tradycyjnych podręczników nie jest moĹźliwe. Taka róĹźnorodność pozwala takĹźe na zwiększenie indywidualizacji kształcenia zgodnie z potrzebami i moĹźliwościami gimnazjalistów. Praca z tabletem rozwija samodzielność i kreatywność uczniów. WyposaĹźa ich w praktyczną umiejętność wyszukiwania i prezentowania konkretnych informacji. Zaletą tych urządzeń jest moĹźliwość korzystania z odpowiednio dobranych, bezpłatnych aplikacji edukacyjnych. Pozwalają one w ciekawy, interaktywny sposób prezentować omawiane przez nauczycieli zagadnienia.  W ten sposób prowadzona lekcja działa na zmysły, zmuszając uczniów do większej aktywności i skupienia uwagi. Dzięki aplikacjom na lekcjach języka polskiego, języków obcych uczniowie mają dostęp do ogromnej ilości tekstów Ĺşródłowych, lektur szkolnych oraz nawiązujących do nich dzieł sztuki. Mogą swobodnie korzystać z rozmaitych słowników, leksykonów, encyklopedii. Animacje, prezentacje modeli i zasad ich działania z pewnością ułatwiają gimnazjalistom zrozumienie zagadnień z fizyki, chemii, matematyki. Dzięki nim moĹźna zgłębiać tajniki ludzkiej anatomii, swobodnie „podróĹźować” do najciekawszych zakątków świata. Dużą zaletą jest moĹźliwość powiększania treści graficznych na ekranach tabletów, dzięki czemu są one bardziej dokładne i przejrzyste. Atrakcyjne wizualnie materiały przyciągają uwagę uczniów, ułatwiając im zapamiętywanie treści.  Te fantastyczne moĹźliwości tabletów sprawiają, Ĺźe nauka nie musi kojarzyć się z nudą i monotonią. Lekcje z wykorzystaniem tych nowoczesnych urządzeń zostały przez uczniów przyjęte entuzjastycznie. Gimnazjaliści chętnie z nimi pracują, angaĹźując się w omawiane na lekcjach zagadnienia. RównieĹź nauczyciele upatrują w tej nowatorskiej formule prowadzenia zajęć szansy na podniesienie jakości kształcenia oraz poszerzenie horyzontów młodzieĹźy. Zwracają uwagę, Ĺźe  w obecnej, globalizującej się rzeczywistości umiejętność wykorzystywania nowoczesnych technologii staje się nieodzowna. Dzięki e- nauczaniu młodzieĹź ma zapewniony kontakt z innowacyjnymi rozwiązaniami, co pozytywnie wpływa na wyrównanie dysproporcji w zakresie dostępu do nich.

 

 

 

tablety-3_600     tablety-4_600

 

 

tablety-6_600     tablety-9_600